.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهی به فرهنگ عمومی سفر
گام به گام با شما در شمال! (کاریکاتور )

در هر سفری اعم از تفریحی، زیارتی و ... تجربیات بسیاری اندوخته می شود و از آن می توان جمع بندی خوبی به دست آورد. اما با توجه به اینکه بخشی از این سفر به فضای عمومی جامعه بر می گردد، لازم است فرهنگ عمومی را احترام بگذاریم و به نسل آینده انتقال دهیم.

 

به خاطر داشته باشيد كه راه و روش زندگي و فرهنگ شما با ديگر مناطق متفاوت و حتي ممكن است در تضاد باشد. رفتاري كه براي شما عادي به حساب مي آيد ممكن است در كشور و فرهنگ ديگري توهين آميز محسوب شود. پس شناخت درست فرهنگ مقصد گردشگري براي جلوگيري از سوء تفاهم ها ضروري است.

در ضمن براي كسب اطلاعات عميق تر و يادگيري رسوم محلي، بهترين راه، استفاده از ساكنان محلي به عنوان راهنماست. در سفر به لباس پوشيدن خود نيز اهميت بدهيد چون پوشيدن لباس هاي تميز و مرتب، احترام بيشتر به خود و ديگران است.

 با توجه به اینکه حجم عمده ای از سفرها به شهرهای ساحلی برمی گردد نگاهی مجزا به این سفرها و آفاتی که در آن ممکن است پیش بیاید خالی از لطف نیست. مواردی همچون شناکردن، حفاظت از جنگلها در برابر آتش سوزی، نظافت و ساماندهی زباله ها در محیط زیست، توجه به فضاهای سالم سازی برای شنا و نظافت دریا و ... 

در حين سفر حواستان به محيط زيست باشد و در حفاظت از آن كوشا باشيد . نكات زير در حفظ اكوسيستم هاي طبيعي به ما كمك مي كنند:

 

۱- هميشه در استفاده از آب و انرژي حداكثر صرفه جويي را انجام دهيد. ظروف و وسايلتان را به دور از درياچه ها و نهر ها بشوييد چون ممكن است صابون يا مواد شوينده مورد استفاده به طبيعت صدمه بزند. زباله ها را در سطل هاي مخصوص بريزيد و بهتر  است با نحوه بازيافت مواد زايد خصوصا در طبيعت آشنا شويد.

۲- در ضمن ظروف يا كيسه هاي زايد را با خود به منزل يا هتل نبريد. هرگز كيسه هاي زباله را كنار سطل مخصوص نگذاريد چون حيوانات وحشي آنها را پاره كرده و آشغال ها را روي زمين پراكنده مي كنند. بدتر از همه اين كه شيشه ها و قوطي هاي كنسرو به حيوانات صدمه زده و كيسه هاي پلاستيكي باعث خفگي آنها مي شود.

۳-  تمام شهرها قوانين يكساني راجع به حفاظت و نگهداري از حيوانات ندارند؛ بنابراين در بازديد از باغ وحش ها و پارك هاي آبي حواستان جمع باشد. در طبيعت با دقت و احتياط حركت كنيد، هرگز  گياهان و گل ها را نچينيد و هميشه از مسير هاي مشخص و سنگفرش شده حركت كنيد. هنگام رانندگي در جاده و بين خطوط  حركت كنيد . به ياد داشته باشيد در شب نور بالا يا صداي بلند بوق خودرو ممكن است باعث ترس و هجوم حيوانات به سمت جاده و وقوع حوادث ناگوار شود.

توجه به این نکات و نگهداری از اکوسیستم ها،  شرایط را برای استفاده عموم مردم فراهم می کند. در عین حال شهروندان با توجه به فرهنگ استفاده از محیط زیست نقش بسزایی در افزایش فرهنگ در جامعه خواهند داشت. مسأله ای که بیش از نظارت و آموزش نهادهای مختلف، همت و توجه شهروندان را می طلبد.

منبع: فرهنگ نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدکربلایی زاده 25 آبان 1392
سلام کاریکاتوربسیار جالبی بود عین واقعیت است مازندران شده عین سطلل اشغال بزرک بزرک بزرک که هرلحظه ممکن بترکه اگرمازندران ازدولت هیچ سرانه سالانه نگیره باگرفتن عوارضی سه ورودی استان کل مازندران ادارات شهرداری استان اداره میشه الان زباله ساری رانکاه کنید زباله قایمشهرازپل تالارتاپمپ بنزین توت فرنگی باید اکسیژن باید وصل کردازبس بویی زباله میاد بابل بماندنصف جنکل مانابودکردیم نصفش مهمانان مسافران کی میخواد به داد خودمان برسدشهرام کربلایی
نا شناس 11 آذر 1392
دشمن طاووس آمد پر او، آمدن انواع ولگرد(ببخشید گردشگر)نه تنها هیچ نفعی برای استان نداره بلکه دین وغیرت وفرهنگ وطبیعت وهمه چیز مارو فقط آلوده میکنن وبس . البته دکاندارا(ازهمه قماش )سودهنگفتی می برن .اوناکه پولای بادآورده وآب آورده و...دارن خرج میکنن .بیچاره مردم محلی هم بایدجورگرونیا وگرون فروشیای اوناروبکشن.مازندران بااون همه قدمت وقیمتش شده حیات خلوت پولدارا. پس بیایم باهم متحدشویم.چون یه دست صدانداره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.